Zadzwoń +48 730 395 626

Bądź na bieżąco

a

StartupBooster

  /  Biznes   /  5 najczęstszych błędów w komunikacji

5 najczęstszych błędów w komunikacji

Błędy mogą być większe i mniejsze, zawarte w komunikacji mailowej, telefonicznej oraz bezpośredniej. Jedne z nich mogą spowodować to, że ktoś wyrobi sobie o nas negatywne zdanie, ale te większe mogą zachwiać naszą kariera.
W tym artykule przyjrzymy się 5 typowym błędom w komunikacji oraz temu, co możemy zrobi, aby ich uniknąć.

Błąd 1: Brak edycji swojej pracy
Błędy ortograficzne i gramatyczne mogą sprawi, że będziesz wyglądać na niedbałego. Nie polegaj na sprawdzaniu pisowni – nie będą zbierać słów, które są niewłaściwie używane!
Dodatkowo często trudne jest znalezienie błędów we własnej pracy, dlatego poproś np kolegę z pracy o przejrzenie najbardziej kluczowych prac przed ich oddaniem.

Błąd 2: Nie bycie asertywnym
Często asertywność jest kojarzona ze złą cechą charakteru, najczęściej z egoizmem, jednak zupełnie tak nie jest.
Asertywność to umiejętność odmawiania z poszanowaniem uczuć i wartości współrozmówcy, dzięki asertywności jesteśmy w stanie wyznaczać granice, które ułatwią nam stworzenie systemu pracy i współpracy.

Błąd 3: Reagowanie, nie udzielanie odpowiedzi
Każdemu z nas zdarza się ponieść emocją, ważne jest by w każdym komunikacie zawrzeć przede wszystkim merytoryczne treści, a nie chwyty erystyczne. Mając na to uwagę i pilnując się w tych kwestiach nigdy nie zostaniemy potraktowani jako ktoś, kto nie panuje nad swoimi emocjami.

Błąd 4: Nie utrzymywanie otwartego umysłu podczas spotkań z nowymi ludźmi
Każdy człowiek jest inny i musimy być tego świadomi, przed wszystkim podczas poznawania nowych osób! Każdy ma za sobą inny bagaż doświadczeń, inne wspomnienia, inne wartości i to czyni nas wyjątkowym. Dodatkowo ważne, aby utrzymać wysoką wrażliwość względem wyznania, orientacji seksualnej, rasy czy płci. I najważniejsze, nigdy nie oceniajmy – starajmy się poznać i zrozumieć drugiego człowieka.

Błąd 5: Nie każdy odbiera Twój przekaz, tak jak Tobie się wydaje.
Zawsze staraj się sprawdzi, czy ludzie zrozumieli twoją wiadomość!
Niezależnie czy mówimy o komunikacji pisanej czy bezpośredniej – proś o potwierdzenie oraz zadawaj pytania otwarte, które zaczynają się od “jak”, “dlaczego” lub “co”.

Każdy od czasu do czasu popełnia błędy w komunikacji 🙂
Mam jednak nadzieje że te kilka wskazówek pomoże Ci chronić swoje dobre imię i wizerunek.

Leave a comment