Zadzwoń +48 730 395 626

Bądź na bieżąco

a

StartupBooster

  /  Biznes   /  Czy warto pisać bloga na własnej stronie internetowej?

Czy warto pisać bloga na własnej stronie internetowej?

Wiele osób zakładających swoje strony internetowe zastanawia się często nad tym, czy na takiej stronie należy zamieszczać bloga. Pojawia się przede wszystkim wątpliwość o to, czy wraz z pojawieniem się nowej strony internetowej, na której będzie jeszcze mało użytkowników blog nie będzie przypadkiem zbyt czasochłonnym, a jednocześnie zbyt rzadko odwiedzanym narzędziem. Warto więc zadać sobie pytanie – czy konieczne jest stworzenie bloga na własnej stronie internetowej, i z czym to się wiąże w początkowej fazie rozwoju firmy?

Jak jest postrzegany blog przez internautów?

Blog jest obecnie różnie postrzegany. Dla jednych jest to miejsce, w którym mogą oni pisać o swoich przemyśleniach, uczuciach czy wydarzeniach z życia, dla innych jest to tylko i wyłącznie miejsce, które ma służyć do pozyskiwania nowych klientów. Najpierw więc musisz odpowiedzieć sobie na pytanie – czym dla Ciebie będzie taki blog – może się okazać, że będzie on połączeniem tych dwóch przestrzeni i to byłoby najlepsze rozwiązanie. A w jaki sposób postrzegany jest blog przez użytkowników Twojej strony? Tutaj można udzielić dwojakiej odpowiedzi. Po pierwsze blog może być typowo “lajfstajlowym” miejscem, z którego dowiadujemy się o pewnych ciekawych i interesujących faktach, bądź ciekawostkach z życia codziennego (takich jak na przykład informacje, czy wydarzenia opisane przez pryzmat własnej działalności i własnej firmy). Z drugiej strony blog może być miejscem cennych informacji związanych z konkretną działalnością – na przykład możesz w ramach blogu dawać konkretne rady połączone z rozwiązaniem pewnego konkretnego problemu. Zarówno pierwsza jak i druga forma cieszy bardzo dużym zainteresowaniem wśród czytelników. Wydaje się, że blogi w formie “lifestajlowym” powinny być nieco dłuższe, ponieważ będą one zawierały więcej opisów, natomiast blogi o charakterze poradników-pomocników powinny być krótsze i punktowe.

Jaka powinna być objętość bloga?

Tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Długość bloga może bowiem zależeć na przykład od branży albo od danego tematu. Blog nie może być za krótki, a jednocześnie nie może być bardzo długi. Badania wskazują, że bardzo długie teksty nie cieszą się zbyt dużym powodzeniem – trzeba raczej stawiać na teksty średniej długości. Należy zwrócić uwagę na to, że ostatnie algorytmy Google bardzo mocno skupiają się na contencie i treści (kiedyś były to głównie słowa kluczowe i nagłówki). Dziś algorytm Google skupia się przede wszystkim na przydatnych dla czytelnika treści. Dlatego więc na przykład algorytm Google będzie badał jak długo nasz użytkownik pozostaje na naszej stronie internetowej i czy dochodzi do końca tekstu czytając bloga. Stąd wszelkie informacje, które się tam znajdują muszą być napisane w ciekawy sposób. Jeżeli chodzi o strukturę strony internetowej i podłączenie bloga warto, aby blog był bezpośrednio umieszczony pod główną stronę internetową, a nie był zamieszczony jako podstrona pewnej podstrony. Dzięki temu łatwiej będzie zamieszczać w mediach społecznościowych linki do Waszych tekstów (i nie będą skomplikowane). Łatwiej też w pewnych przypadkach będzie je zapamiętać.

Na pytanie – czy warto pisać teksty na blogach na Waszych stron internetowych oczywiście należy udzielić pozytywnej odpowiedzi, trzymając się pewnych zasad wynikających z pozycjonowania stron internetowych przez algorytmy Google.

Leave a comment