Zadzwoń +48 730 395 626

Bądź na bieżąco

a

StartupBooster

  /  Biznes   /  Jak przygotować dobrą prezentację multimedialną dla klienta?

Jak przygotować dobrą prezentację multimedialną dla klienta?

Dobrze przygotowana prezentacja multimedialna to klucz do sukcesu. Klucz do sprzedaży, klucz do prezentacji swojego wizerunku i klucz do zdobycia zainteresowania przez partnerów biznesowych. Przemyślana prezentacja jest więc elementem strategicznym dla każdego, kto chciałby wprowadzić swój produkt lub usługę na rynek.

Od czego zacząć?

Focus on the user. To podstawowa zasada lansowana przez Google. Sprawdza się właściwie w każdym przypadku i na każdym etapie rozwoju biznesu. Należy już na samym początku skupić się na swoim odbiorcy i rozpoznać jego potrzeby. Podstawowe pytanie brzmi – dla kogo ma być prezentacja? Przygotowując prezentację multimedialną warto już więc na samym początku pomyśleć o potrzebach potencjalnych klientów oraz na jakie pytania należy odpowiedzieć w tej prezentacji. Już na tym etapie trzeba wiedzieć między innymi ile czasu będzie miał dla nas nasz odbiorca (długość prezentacji), czy jest to kobieta czy mężczyzna (grafiki, design). Przed każdym podejściem do przygotowania nowej prezentacji multimedialnej należy więc wykonać segmentację grupy docelowej.

Jak długa powinna być prezentacja i ile powinno być w niej slajdów?

To niezwykle trudne pytanie, ponieważ nie ma na to pytanie jednej, konkretnej odpowiedzi. Czasem sprawdza się prezentacja z tylko jednym slajdem (!), ale częściej będzie ich znacznie więcej. Ważne jest to, aby stosować zasadę wstęp – rozwinięcie – zakończenie. We wstępie warto wskazać problemy, które ma lub może mieć klient – dzięki temu łatwo zbudować wspólną relację oraz sprowadzić wypowiedź do wspólnego mianownika. Częstym błędem jest tworzenie prezentacji z bardzo rozbudowanym wstępem opisującym doświadczenie oraz certyfikaty i kursy osoby. To oczywiście może się znaleźć jako element dodatkowy mający na celu zbudowanie zaufania. W końcowej części prezentacji warto podać swoje dane kontaktowe – na przykład w formie przyklejonej wizytówki. Dobrze sprawdza się także link lub kod QR, który kieruje na stronę sprzedawcy lub przygotowany wcześniej landing page.

W jakim programie przygotować prezentację multimedialną?

Opcji jest na pewno kilka. Ale po ostatnich aktualizacjach zupełnie wystarcza pakiet Microsoft Office i Powerpoint. Jest to swoisty kombajn z bardzo rozbudowanymi możliwościami. Ostatnio można na przykład nagrywać prezentację wprost z programu, tak aby zautomatyzować procesy sprzedaży. Program został także zintegrowany z elementami graficznym i bazą grafik, co znacznie przyśpiesza proces przygotowania materiałów. Warto także korzystać z portalu Canva (www.canva.com), który daje twórcy niesamowite możliwości. Tutaj właściwie kreatywność jest jedynym ograniczeniem.

Może jakieś przykłady lub szablony?

Warto korzystać także z gotowych rozwiązań. Microsoft na swojej stronie zamieszcza wiele szablonów pod prezentacje multimedialne. Takie szablony są również dostępne za darmo na innych portalach. Czasem za przysłowiową “złotówkę” można kupić szablon wraz z pakietami infografik, co również jest bardzo pomocne.

Leave a comment