Zadzwoń +48 730 395 626

Bądź na bieżąco

a

StartupBooster

  /  Biznes   /  Kluczowe znaczenie ceny produktu/usługi w sprzedaży

Kluczowe znaczenie ceny produktu/usługi w sprzedaży

Zanim zaczniesz sprzedawać swój towar lub usługę potrzebujesz  zastanowić się, kim jest Twój idealny klient.
Idealny klient, czyli osoba, której problemy rozwiązuje Twój produkt, a jednocześnie, która ma fizyczną możliwość, żeby za to zapłacić.

Jeżeli będziesz oferować produkt premium klientom, których w żaden sposób nie stać na zakup takiego produktu, to cały czas będziesz słyszeć „za drogie, za drogie, za drogie,”. Będą również podważali jakość produktu/usługi.
Bardzo często kiedy nie stać nas na coś, próbujemy sobie i naszemu sprzedawcy wyjaśni, że to coś właściwie nie jest takie fajne.
Dlatego zaczynasz od zastanowienia się, gdzie znajdziesz taką grupę odbiorców, która ma fizyczne warunki do tego, aby kupić Twój produkt lub usługę, lub jest odrobinę poniżej tych warunków.
Czasami klienci biorą kredyt bądź szukają innych rozwiązań aby jakiś produkt kupi, ponieważ bardzo im na nim zależy. Do tych osób również kierujesz swoją usługę. Nigdy bowiem nie wiesz, co stanowi ich życiowe priorytety.
Drugi powód, dla którego idziesz do osób, których być może dzisiaj nie stać jeszcze na Twój produkt, to fakt, że klienci z roku na rok starają się kupować coraz lepsze meble, ubrania, samochody. Klienci pretendują do tego, żeby kupować coraz lepsze i droższe rzeczy, a nie odwrotnie.
No chyba, że wydarzy się jakaś tragedia – Twój klient straci pracę, albo jego sytuacja drastycznie się zmieni.
Generalnie jednak ludzie starają się podnosić swój status materialny. Warto więc być w kontakcie z tymi, którzy dzisiaj być może nie mogą jeszcze kupić Twojego produktu, ale za jakiś czas jak najbardziej.

Klienci nie kupują produktu tylko korzyści, które wynikają ze stosowania Twojego produktu.
Jeżeli korzyści będą dla nich na równi z ceną, to wtedy będą w stanie za niego zapłaci.
Weźmy pod uwagę przykład.
Jeżeli dla kogoś bardzo ważny jest wygląd i okaże się, że ma bliznę w miejscu, którego nie może tolerować, to wtedy pójdzie do gabinetu medycyny estetycznej i prawdopodobnie zainteresuje się usunięciem tej blizny albo spowodowaniem, aby była ona mniej widoczna. Lekarz może mu na przykład zaproponować zabieg laserem frakcyjnym, którego cena może wynieść kilka tysięcy złotych, w zależności od tego jak duży obszar będzie stanowiła ta blizna.
Jeżeli przed taką sytuacją (w której ma bliznę) powiesz mu jaka jest cena zabiegu, to prawdopodobnie powie, że to jest za drogie. Natomiast jeżeli urośnie to do rangi ogromnego problemu i potrzeby, np. będzie wstydził się tej blizny, to wtedy korzyści, jakie uzyska z tego, że jej nie będzie widać, będą warte nawet tych kilku tysięcy i wtedy już nie będzie mówi, że to jest za drogo. To co zyska po tym, kiedy ona zniknie, albo się zmniejszy, będzie dla niego tak bardzo ważne, że cena przestanie odgrywać tak znaczną rolę.
Dlatego zawsze, kiedy sprzedajesz, zamiast koncentrować się na cenie i na tym tym, czy jest ona za wysoka, czy nie, koncentruj się na korzyściach, jaki przyniesie Twojemu klientowi stosowanie tego produktu, albo korzystanie z Twojej usługi.

Leave a comment